Florin Talpeș, creatorul celui mai puternic brand Românesc publicat în Idei. Afaceri. Investiții. | Tag-uri: , , , , ,

Florin Talpeș, alături de Radu Georgescu, sunt cei mai de succes antreprenori români din sfera industriei IT.

În rândul românilor a devenit cunoscut odată cu participarea, din postură de leu, în cadrul emisiunii „Arena Leilor”, devenind astfel și un cunoscut business angel.

În anul 1990 împreună cu soția sa, Măriuca Talpeș, punea bazele companiei Softwin,una dintre cele mai mari firme de soluţii software şi servicii din România. În 2001 au format compania BitDefender, specializată în soluții de securitate IT.

Compania a profitat de publicitatea pozitivă apărută masiv în presa internațională odată cu vânzarea către Microsoft a soluției antivirus RAV, tranzacție ce a creat un renume de producători de soft anitivirus de calitate, companiilor românești. Astfel, BitDefender a devenit într-un timp foarte scurt cel mai valoros și cunoscut brand Românesc, având peste 350 milioane de utilizatori în întreaga lume, fiind în același timp considerată cea mai bună soluție de protecție a datelor:

„Dacă până acum eram constant în primii trei producătorii de soluții de securitate din lume, acum suntem lideri. Și nu spunem noi asta, ci Consumer Reports, Which și Stiftung Warentest, care ne-au poziționat ca cea mai bună soluție pe piața respectivă: americană, britanică și germană” Florin Talpeș

Când vine vorba despre antreprenor vs. angajat, Florin Talpeș recomandă crearea unei experiențe de câțiva ani(2 – 3) ca angajat înainte de a deveni antreprenor:

„Eu aș recomanda ca, în prima fază, tinerii să lucreze într-o echipa care deține cunoștințe pe un anumit domeniu. O echipă bună este o universitate excepțională și, în timp, poți să vezi oportunități pe care acea echipa nu le monetizează și nu le va monetiza. Cu aceste cunoștințe poate, ulterior, să își dezvolte ideile.”

Multinaționalele cu prezență în România sunt considerate adevărate universități unde poți să înveți multe despre management financiar, marketing sau tehnologie. Dar, majoritatea sunt centralizate, acolo se execută, „se sterilizează responsabilitatea”, se frânează antreprenoriatul: „Este bine ca cei care au calități antreprenoriale să nu stea suficient de mult ca să fie infectați. Eu aș recomanda 2-3 ani, până când nu prind gustul corporate”

Legat de planurile de viitor ale companiei, după ce aceasta a realizat un Rebanding de succes, consolidându-și imaginea de companie Românească, noul logo al companiei fiind dragon dacic stilizat, BitDefender își propune, în următorii 2 – 3 ani, listarea pe bursă, atât pe o piață internațională cât și pe cea de la București.

 

 

Comentarii nu sunt permise.