Cum obținem sănătatea financiară (partea a 3 a) publicat în Sanatate financiara | Tag-uri:

Trei dintre cele mai frecvente boli cauzate de o dietă nesănătoasă și lipsa de mișcare sunt:

  • Diabetul
  • Boli cardiovasculare
  • Obezitatea

Afirmați false și foarte periculoase:

  1. Este scump și complicat să mănânci sănătos!
  2. Sunt prea ocupat, când să mai fac și mișcare?
  3. Nu am bani să dau ca să fac mișcare

Credți că hrana sănătoasă e scumpă? Așteptați să vedeți cât costă tratamentele!

Într-adevăr alimentele de calitate superioară au în general un preț mai ridicat și necesită mai mult timp petrecut la cumpărături pentru alegerea lor. Acest aspect este evident mai ales în timpul iernii când produsele proaspete nu se găsesc în piețele agroalimentare destinate micilor producători. Cel mai sigur mod de a ne ferii de alimentele „nocive” este a cumpăra alimente cu cât mai puține ingrediente. În prezent, există mai mult de 3000 de ingrediente pe lista aditivilor alimentari și, oricare dintre acestea: conservanți, îndulcitori artificiali, coloranți, se găsesc în majoritatea alimentelor din comerț. Majoritatea lor nu sunt recomandate, ba chiar sunt interzise în anumite țări. 10 minute petrecute în plus la alegerea alimentelor când suntem într-n magazin ne pot scuti de neplăceri și tratamente costisitoare.

Ce e de evitat:

  • junk food, de obicei acestea sunt bogate în grăsimi hidrogenate, sodiu, și zaharuri într-o combinație nereușita care ne potolesc foamea pentru timp scurt și nu ne aduc aportul necesar de nutrienți, vitamine și minerale
  • înfometarea: nu renunța la mese, în special la micul de jun. Cel mai probabil vei mânca mult mai mult la următoarea masă.
  • Sucurile cu îndulcitori nu înlocuiesc lichidele

Ce e de făcut:

  • Respectarea meselor de peste zi. Un proverb chinezesc zice: „Dimineața mănâncă ca un rege, masa de prânz împarte-o cu un prieten iar cina las-o dușmanilor”. Pe lângă aceste 3 mese adaugă 2-3 gustări, în special fructe
  • Alege alimente cât mai puțin dăunătoare
  • Informarea despre efectele diverselor alimente și cum pot fi acestea combinate
  • Dieta trebuie să corespundă modului nostru de viață(o persoană activă va mânca mi mulți carbohidrați și proteine).
  • Bea multe lichide!
  • Fă mișcare!!!

Sunt prea ocupat să fac mișcare este cea mai mare minciună care ne-o spunem nouă înșine! Este imposibil ca în 7 zile să nu îți strecori de 3 ori câte 20 – 30 minute pentru a face sport. Ritmul alert dar mai ales comoditatea ne determină de cele mai multe ori să renunțăm la mici activități care ne pot oferi necesarul de mișcare:

  • Mergi pe jos – am devenit atât de dependenți de mașină încât chiar și pe distanțe scurte, într-un trafic din ce în ce mai aglomerat folosim mașina chiar dacă timpul de deplasare este simțitor același!
  • Folosește bicicleta ca mijloc de transport – mult mai rapid decât mersul pe jos, în unele cazuri chiar și decât transportul în comun sau mașina.
  • Nu aștepta liftul folosește scările – un exercițiu fizic bine venit, te înviorează dimineața înainte de a intra în birou

Știați ca starea de fericire este direct legată de secreția hormonului cerebral numit endorfină? Efortul fizic este unul dintre cele mai eficiente metode de eliberare a acestui hormon! Dacă aveți o stare de depresie, oboseală sau pur și simplu nu vă puteți bucura poate ar fi cazul să faceți mai multă mișcare!

Câteva moduri de a face mișcare fără a cheltui prea mult:

  • În timpul liber, decât să urmărești o emisiune la TV alege să te plimbi prin parc. Nu uita să iei și o carte cu tine.
  • Aleargă – probabil cel mai vechi sport și unul dintre cele mai complexe. Dacă nu urmărești performanțe, 2 – 3 alergări ușoare de 20 – 30 minute pe săptămână sunt suficiente și nici nu necesită un echipament costisitor.
  • Mergi cu bicicleta – fă excursii în afara orașului, alege să vizitezi obiectivele de la marginea orașului folosind bicicleta!
  • Fă drumeții în natură – după o săptămână „închiși” în birou, amețiți de forfota și noxele din jurul nostru, o plimbare pe dealuri, prin păduri sau munți este o gură de oxigen bine venită și ne oferă energia fizică și psihică pentru următoarea săptămână!

Prevenind bolile prin controale medicale de rutină, mâncând mai sănătos și mai corect, făcând mișcare ne conferă o stare fizică și psihică bună, ajutându-ne să trecem peste problemele zilnice, ne scutește de cheltuieli legate de probleme de sănătate și ne dă energia și banii necesari pentru a ne pute perfecționa profesional.

Va urma.

 

Comentarii nu sunt permise.