Cum obținem sănătatea finaciară (partea a 2 a)? publicat în Idei. Afaceri. Investiții., Sanatate financiara | Tag-uri: , ,

 

„Mens sana in corpore sano ” este probabil unul dintre cele mai cunoscute dictoane și care devine din ce în ce mai actual odată cu trecerea timpului. Petrecem aproximativ 40 – 50 ore pe săptămână într-un birou, mâncăm pe grabă, ne deplasăm de cele mai multe ori folosind autoturisme sau autobuze, astfel stilul nostru de viață devine tot mai sedentar, dar obiceiurile culinare se schimbă mult mai greu.

Sănătatea, fizică și mentală, este factorul principal care determină productivitatea noastră și deci ar trebui să fie cea mai atent monitorizată resursă.

Să ne păstram sănătoși este mult mai ușor și mai puțin costisitor decât pare la prima vedere. Principalele acțiuni pe care trebuie să le întreprindem pentru a dobândi sau păstra această sănătate constau în crearea unor obiceiuri :

  • controale medicale periodice
    • generale
    • dentist
  • crearea unei diete echilibrate și conforme cu activitatea desfășurată
  • crearea unui program de activități fizice

Una dintre cele mai mari probleme ale noastre este frica de doctori, încrederea prea mare în starea noastră generală de sănătate și frica de cheltuieli generate de mersul la doctor. Astfel foarte multe persoane evită controalele periodice, analizele generale și vizitele la stomatolog, recurgând la acestea doar în situați de criză.

Prin vizitele regulate la doctor, acesta are posibilitatea de a observa evoluția stării generale de sănătate a dvs., iar pe baza comparării analizelor poate să vă recomande anumite investigații amănunțite. De asemenea din fișa personală doctorul va ști istoricul și îi va fi mult mai ușor să prescrie cel mai potrivit tratament

Depistarea din timp a unor afecțiuni va permite prescrierea unui tratament mai eficient și mai puțin costisitor.

Când vă pregătiți de un control de rutină ar fi bine să :

  • faceți o listă cu problemele de sănătate avute de la ultima vizită precum și cu medicamentația folosită
  • Menționați orice schimbare în stare de sănătate a membrilor familie dvs.
  • Adresați-vă nelămuririle și întrebările la începutul vizitei, pentru a avea suficient timp pentru a răspunde la ele
  • Specificați dacă anumite medicamente nu au avut efect.

Cel mai evitat doctor probabil că este dentistul. Principalele motive pentru care ne ferim de dentist sunt:

  • frica de durere
  • costurile
  • nu mergem până nu avem o problemă serioasă

O igiena orală precară poate crea pe lângă evidentele probleme dentare (afecțiuni ale gingiilor, abcese, infecții) și probleme de sănătate generală cum ar fi boli ale sistemului osos, boli cardiace etc. Prezența periodică la cabinetul medical, pentru un control de specialitate, precum și pentru detartraj, poate preveni aceste probleme și complicații.

Câteva produse pe care le puteți utiliza pentru a vă păstra sănătatea dentară:

Apa de gură este recomandată datorită faptului că, prin clătire, poate ajunge în spații din cavitatea bucală care nu pot fi curățate cu periuța de dinți. Are efect antibacterian și un miros foarte plăcut.

Ața dentară cerată nu are efect antibacterian, dar este eficientă prin faptul că ajută la eliminarea resturilor care nu au ieșit la periaj și are un efect de gresare asupra suprafețelor de contact dintre dinți, eliminând fricțiunea și distrugerea smalțului.

Guma de mestecat este recomandată în igiena dentară, cu condiția să nu conțină zahar. Dacă nu există altă soluție, se va consuma doar ocazional. Efectul gumei de mestecat este de curățare mecanică și stimulare a producției de salivă, care neutralizează acizii prezenți în gură.

Despre nutriție și sport data viitoare!

 

 

 

 

 

 

Un comentariu